بررسی تخصصی آمیکو اسنا
پلتفرم و بدنه این خودرو برای هونقای ( Huanghai) چین می باشد که یک سری تغییرات عمده داشته به همین دلیل لوگوی هونقای را هیچ جای این ماشین نمیبینید و فقط نام امیکو نوشته شده است . به گفته شرکت امیکو پلتفرم و بدنه و شاسی را از شرکت هونقای خریده و ویژگی هایی که بر اساس شرایط ایران که در نظر داشتیم را مهندسی کردیم . بحث داخلی سازی این ماشین مطرح میباشد و یکی از نکات خودرو این میباشد که این ویژگی هایی که در این ماشین وجود دارد در هیچ کشور دیگری عرضه نمی شود برای همین تا حدی میشود گفت این خودرو مهندسی شده برای کشور ایران میباشد .
این ماشین وقتی که به بازار ایران معرفی شد با پیشرانه 4G69 کمپانی میتسوبیشی بوده است که در سال 2008 این کمپانی تصمیم میگیرد که فناوری این پیشرانه را به فروش برساند که اکثر کمپانی های چینی این پیشرانه را خریدند و با مهندسی هایی که بر روی این پیشرانه انجام دادند توانستند قدرت این پیشرانه را از 120 تا 165 اسب بخار در حالت استاندارد می تواند قدرت تولید بکند و حالا امیکو با برنامه نویسی که برای این پیشرانه انجام داده است می تواند 143 اسب بخار و 200نیتون متر گشتاور را برای این ماشین فراهم بکند
تغیراتی که امیکو بر روی این خودرو انجام داده است به این صورت می باشد که دیفرانسیل این ماشین از شرکت (EATON) امریکا میباشد و گیربکس این ماشین از شرکت بورگ وارنر امریکا و المان میباشد و صفحه کلاچ این ماشین از ( VALEO) فرانسه میباشد و به همین شکل کمپرسرکولر این ماشین را قوی تر کرده اند که در دمایی که در ایران زندگی میکنیم بتواند بهتر جواب بدهد و در های این ماشین ضد اب میباشد و اب در کابین نفوذ نمیکند ، فاصله محوری این خودرو زیاد می باشد به این خاطر میباشد که طول این ماشین بیشتر از 5 متر میباشد رینگ های این ماشین کاملا داخلی سازی شده می باشد که طراحی خیلی خاصی ندارد و یک رکاب عادی المینیومی بر روی این خودرو نصب شده است اما نکته جالب این میباشد که برخلاف بدنه و ظاهر بیرونی که بایک فورد سری F روبرو هستیم در داخل کابین بیشتر بایک تویوتا هایلوکس نسل قبل مواجه هستیم این خودرو جزء بزرگترین پیکاپ های ایران میباشد .
نکات فنی: این ماشین دو دیفرانسیل میباشد و دارای دیفلاک عقب میباشد (وظیفه این است که وقتی ماشین به اصطلاح سه لنگ یا یک چرخ رو هوا باشد و هرز گردی بکند دیفلاک هرزگردی را متوقف کرده و نیرو را بین چرخهای دیگر منتقل میکند) دیفلاک های مختلفی در بازار وجود دارد مثل ؛ دیفلاک کلاتچ دار ، دیفلاک بادی ؛ دیفلاک برقی تمامی این مدل ها زمانی که در افرودگیر کرده اید باید با درگیر کردن دیفلاک ازش استفاده بکنید و ماشین را در بیارید .
اما در امیکو اسنا زمانیکه حواستان نباشد و چرخ هرزگردی داشته باشد به صورت اتوماتیک در یک دور موتوری این اتفاق می افتد .
امکانات : ترمز (ABS- EBD) دارای ایمبولایزر –دوربین دنده عقب-نمایشگر اندروید– گارد ایمنی اتاق بار- درب های تقویت شده – قفل مرکزی- قفل محافظ زاپاس-رینگ المینیومی – کیسه هوا راننده و سرنشین – دنده سبک و سنگین – تهویه الکتریکی تک کاناله – اینه وسط ضد نوربالا – مسیر یاب و نقشه کامل ایران – خروجی 12 ولت مجزا – دوگانه سوز – قفل دیفرانسیل عقب اتوماتیک –وتوان 3200کیلوگرم حمل بار را دارد.
این خودرو سواری وسیستم تعلیق بسیار شبیه به هایلوکس دارد و بسیار نرم عمل میکند زیرا کمک ها در قسمت بار این خودرو وجود دارد و جلوی کوبش را میگیرد و نرم عمل میکند .قیمت این ماشین کمی زیاد میباشد و میشه گفت گرانترین پیکاپ ایران میباشد.
صدای موتور در دور های عادی انچنان به داخل کابین نمیاید این خودرو طراحی داخلی شباهت زیادی به هایلوکس دارد و یک کپی معمولی میباشد .این خودرو دارای کولر دیجیتال دستی میباشد که اتوماتیک نیست
معایب : قیمت زیاد- حضور نچندان پررنگ به نسبت رقبا در بازارکشور-عدم استفاده راحت در شهر های شلوغ به خاطر ابعاد خودرو – پدال ها و دنده ها نچندان نرم – ارگونومی نچندان بروز در کابین- وجود برخی نواقص مانند خلل کارکرد سنسور نور-دکمه تنظیم صدای سیستم پخش-فاصله محوری زیاد –سپر یکپارچه عقب که گاهی در افرود ها اسیب میبیند .