-
بررسی تخصصی خودرو پژو 508
پژو 508 گرانترین محصول پژو در ایران و خودرویی که توسط ایران خودرو به بازار عرضه می شود . به بخش ظاهری ماشین که می نگرید در بخش جلویی جذاب و زیباست البته به نسبت رقبا و جزء محدود ماشین هایی میباشد که در قسمت جلو پنجره لوگوی پژو که وجود دارد عبارت پژو هم نوشته شده است . خطوط افقی و کرومی در جلو پنجره باعث شده است که این خودرو کمی خاص تر و با وقارتر به نظر بیاید .چهره ماشین کاملا استایل تشریفاتی به خودش گرفته و همچنین یک مقدار رسمی هم میباشد و اصلا اسپورت نیست . ظاهر ماشین از بغل بسیار جذاب و همچنین بروی درب ها هم کار طراحی خوبی انجام شده است . در قسمت جلو چراغ های این ماشین دارای ال ای دی میباشد و حتی مه شکن های این ماشین هم ال ای دی میباشد.(چراغ زرد رنگ در این ماشین وجود ندارد) نکته جالب این ماشین این میباشد که دی لایت و راهنما یکی میباشد چراغ جلوی این خودرو دارای سیستم نور بالا اتوماتیک خودکار میباشد که در برخی از تلیسمان ها هم این اپشن فعال میباشد اما در خیلی از خودرو های دیگه این اپشن پرکارامد وجود ندارد .
چراغ های عقب این ماشین که درنظر بگیریم میبینیم شباهت زیادی به پژو 2008 دارد و در قسمت پایینی سپر مشکی رنگ میباشد و دارای دو دریچه اگزوز میباشد که خالی می باشد و نکته جالب دیگه این میباشد که در قسمت صندوق یک قسمت اهنی و قسمت دیگر پلاستیکی میباشد !
درب صندوق عقب بسیار جالب میباشد طراح این ماشین خلاقیت به خرج داده که باید انگشتتان را در قسمت 0 (صفر) قراربدید تا در صندوق عقب باز شود .
امکانات: سیستم ترمز ضد قفل / سیستم کنترل الکترونیکی سیستم کنترل لغزش / پایداری خودرو / سیستم کنترل پایداری دینامیک و دارای سیستم کمکی سربالایی و دارای ترمز دستی برقی و دارای کیسه هوای جلو جانبی و پرده ای و سیستم هشدار هوشمند میباشد و دارای رادار نقطه کور/ دوربین عقب / سنسور پارک جلو وعقب / صندلی های جلو برقی با گرمکن و حافظه صندلی راننده با ماساژور و دارای نمیشگر لمسی / سیستم تهویه اتوماتیک 4 کاناله اتوماتیک مجزا تریم داخلی چرم طبیعی چرخش چراغ ها در پیچ با کالبراسیون اتوماتیک / چراغ تقاطع /سانروف / شخصی سازی حالت تعویض دنده / دنده پشت فرمان / ضد اب دیسپلی / حالت رانندگی اسپرت – برفی- عادی- اکونومی و دارای استارت دکمه ای میباشد
این خودرو دارای پیشرانه 1600(سی سی ) 4 سیلندر که 163 اسب بخار قدرت دارد و دارای گشتاور 240 نیوتن متر و دارای گیربکس 6 دنده اتوماتیک می باشد . سرعت این خودرو 210 کیلومتر بر ساعت میباشد و وزن ان 1485 کیلو گرم میباشد و شتاب 0تا100این خودرو 7/8 ثانیه میباشد .
این خودرو دارای فرمان الکتروهیدرولیکی میباشد که پمپ هیدرولیک دارد که نیاز به روغن دارد و به جای اینکه به تسمه متصل بشود به موتور با یک موتور برقی درحال کارکردن میباشد .
سواری این ماشین در قسمت عقب بسیار کوچیک و خفه میباشد ودارای اپشن هایی مثل پرده دستی و دارای کولر عقب دوکاناله با قابلیت تنظیم و دمای جداگانه برای سر نشینان عقب داشته باشید و بایددر نظر داشته باشیم این اپشن در خودروی اس کلاس بنز و سری 7 بی ام و وجود دارد
در داخل کابین این ماشین مانیتور بسیار کوچک میباشد و داشبورد ماشین از یک سطح صاف تشکیل شده است و صندلی ها دارای دوخت قرمز میباشد و رودری ها و صندلی ها چرم های تیکه میباشد و و دوخت قرمز برای این که این خودرو GT line میباشد این خودرو هم دوره رنو سفران میباشد و رنو انقلاب طراحی را درسال 2016 شروع کرد و پژو در سال 2018 این اتفاق را دشته است .
اما به عنوان سدان لوکس متریال قابل قبولی دارد و نکته قابل قبولی میباشد از نظر سواری به نسبت سدان های هم ردیف سواری نرم وراحتی دارد و اگر به تلیسمان بنگریم در بخش عقب سواری خوبی ندارد . صندلی شاگرد و راننده دارای 8 حالت تنظیم میشود و در قسمت زیر زانو به صورت دستی تنظیم میشود ولی جا لیوانی ها در قسمت خوبی قرار ندارد پشت امپر این ماشین هم به صورت دیجیتال و انالوگ طراحی شده است و یک کامپیوتر نه چندان بروز هم وجود دارد که تنظیمات مختلفی را در اختیار داشته باشید